Wivenhoe Dam

3 januari 2013 - Landsborough, Australië

Vanochtend samen ontbeten en afscheid genomen van Martine en Broc, Anthony is al werken, snif, snif. We vullen het water nog en vertrekken richting  het noorden. We hebben gepland dat we via de HWY 15 naar Ipswich toeren dan wat binnen door weggetjes naar de A2 en dan over HWY 17 via Esk en HWY 85 naar Kilcoy. Als we in Kilcoy zijn bekijken we of de reis doorgaat naar Beerwah, is het laat dan zoeken we daar een campsite anders in Beerwah. De volgende dag willen we, als het dus lukt, namelijk de gehele dag naar de Australia Zoo.

De reis verloopt voorspoedig en ontvang tijdens het rijden een sms'je maar kan de telefoon niet uit mijn broek gevist krijgen en besluit later te kijken. Het is al wel tijd voor een boterham dus we zoeken een plekje om te lunchen, na 15 minuten strijken we neer op Wivenhoe Dam. Smeren een boterham maken een bak koffie en ploffen neer op een bankje in de schaduw. Even nog het sms'je checken en het is Martine die ons nog veel plezier wenst. Sms terug waar we zitten en dat we het leuk gehad hebben bij hun. We zijn de A2 al voorbij en zijn deze grote wegen een beetje beu, onze speurneus pakt de kaart erbij en zoekt naar een ander route (daar gaat ons plan).

Gevonden we gaan over een weggetje na Esk langs Lake Wivenhoe en Lake Somerset naar Kilcoy, als het niet gaat zegt Peet draaien we gewoon weer om. Enne na Esk moet je de eerste weg rechtsaf, het stuk langs Lake Wivenhoe is goed te doen en we hebben machtige vergezichten over de dam. Helaas geen uitkijk locaties en kunnen dus niet stoppen voor een kiekje. Dan begint de route langs Lake Somerset klimmen, klimmen en van links naar rechts zoals al de hele vakantie. Peet vind het steeds minder leuk, want wat we omhoog gaan moeten we ook weer naar beneden. Dan komen we een redelijke harde berm tegen en plant de Campervan naast de weg, foto's maken. Vreemd maar als er een schaap over de dam is, staat het plotseling helemaal vol. We rijden meteen door en nu moeten we naar beneden 12 procent geen probleem kennen we al. Uiteindelijk komen we in Kilcoy aan en moet toch echt gaan tanken, want hij is al zowat leeg maar eerst gaan we boodschappen doen. Het is nog vroeg dus we rijden door naar Beerwah, shit vergeten te tanken. Even rekenen en ja dat moet net lukken. Aangekomen in Beerwah stoppen we bij het eerste tankstation dat we tegenkomen voor we op zoek gaan naar een campsite. We beraden ons welke kant we op gaan voor de zoektocht het word vast richting de Zoo. Uiteraard rijden we die voorbij maar zie wel bordjes met een campsiteteken erop en het zegt over 1km. Ga wat rustiger rijden want soms zit er verschil in Nederlandse en Australische meters, volgende bordje meld over 300m rechtsaf. En dan is het zover de campsite Lanasborough Pines is in het gezichtsveld en rijden onder de hoge toegangspoort door, we parkeren voor de office en informeren binnen en jawel er is plek zelfs voor 2 of 3 nachten. We betalen er vast 2 en de 3e laten we nog weten na morgen. Dan rijd ze ons voor naar onze plaats en dan is het even achteruit parkeren en prik erop afvoer eraan en klaar voor de nacht. Morgen hebben we de hele dag voor de Zoo.

1. Martine van der Linden:
    7 januari 2013
    slechte invloed van mij gehad.
    bezine tank leeg.
  2. PeeJee:
    7 januari 2013
    Wat jij kan kunnen wij ook.