Zere voetjes

11 januari 2013 - Kowloon, China

We hebben gisteren zoveel gelopen dat onze voeten er vandaag geen zin in hebben nog wat te gaan doen. Na een verfrissende douche gaan we ontbijten we nemen onze digitaaltjes mee en gaan later in de lobby een beetje werken aan onze reislogger. Onze kaart loopt behoorlijk achter, omdat we in Australië niet overal in de gelegenheid waren op internet te gaan. Hier in Hong Kong moeten we vandaag toch wat uurtjes om de oren slaan, want we worden pas om 21:00u naar het vliegveld gebracht. We besluiten toch maar even naar buiten te gaan en lopen de winkelstraat in maar wat we zoeken is nergens te krijgen. We komen op Temple Street uit waar de dames van lichte zeden hun diensten aanbieden en de kraampjes voor de avondmarkt weer worden opgebouwd.

Ondertussen begint onze maag toch weer te knorren en zoeken wat te eten. Na een snelle snack lopen we weer richting ons hotel, waar we nog even wat foto's van schieten. Op onze kamer aangekomen worden de iDevices allemaal opgeladen voor onderweg, zodat we ze kunnen gebruiken voor de o zo verslavende spelletjes. Het begint hier alweer te schemeren en we denken na over wat we aan zullen trekken in het vliegtuig rekening houdend met het koude weer in ons kikkerlandje en om het gewicht te drukken van onze koffers. We zijn er al twee keer tussendoor geglipt en hopelijk straks ook weer. Op alle vluchten zaten we redelijk vooraan in het vliegtuig en nu zitten we zowat achterin, we hebben nog geprobeerd onze stoelen te wijzigen maar de vlucht lijkt behoorlijk vol te zitten. Nog een uurtje en dan gaan we ons laatste hapje eten hier in Hong Kong en gaan we ons opmaken om uit te checken. Zodra we straks het hotel verlaten en naar het vliegveld gebracht worden moeten we de laatste etappe van onze reis aanvaarden en waardig over ons heen laten komen, bah.

1. Wilma en Jan:
    11 januari 2013
    Een geweldig reisverhaal hebben jullie geschreven. Ik ben jullie helemaal gevolgd van begin tot het einde. Sommige verhalen uit Australië kwamen me bekend voor. Jan en ik wensen jullie een goede vlucht weer naar huis
  2. PeeJee:
    11 januari 2013
    Hoi Jan en Wilma, leuk dat jullie ons gevolgd hebben maar het is pas klaar als we weer thuis zijn. Dus morgen volgt onze laatste blog als afsluiter
  3. Kimmie:
    Heey lieve mam en spa,

Een hele fijne en veilige vlucht naar huis gewensd. Ik heb mét jullie te doen, aangezien het van jullie nog wel veel langer mág duren.

Xxx
  4. PeeJee:
    12 januari 2013
    Hè die Kim het had zeker langer mogen duren als we thuis zijn controleren we meteen de staatsloten
  5. Henk:
    12 januari 2013