Buschauffeur

8 januari 2013 - Chermside, Australië

De plannen zijn niet gewijzigd dus we nemen bus 335 naar citycentre Brisbane. Bij de halte aangekomen moeten we een uur wachten, natuurlijk is bus 335 net geweest. Peet houd bus 226 aan die maar tot Chermside gaat, ze vraagt of we daar een andere bus de stad in kunnen nemen. Dat kan dus we stappen in en dan gaan we het meemaken, de buschauffeur met deutsche tongval zegt dat deze rit gratis is, want de meter is kapot. Na we eenmaal zitten en rijden krijgt hij na 5 min. een oproep waar hij zit, hij meld waar en krijgt een snauw dat hij voor op schema zit. Hij heeft dus mensen laten staan op Aspley Station, omdat hij te vroeg weggereden is en moet ze dus alsnog ophalen. Zo gezegd zo gedaan hij slaat af op de eerste de beste rotonde en komt zo rechtstreeks uit bij Aspley Station waar hij de achterblijvers op laat stappen die ook gratis mee mogen. Dan rijd hij weer rechtstreeks terug naar de rotonde waar we vandaan komen maar de nieuwkomers beginnen te stuiteren, want die hadden via de originele route verder via het noorden eruit gemoeten, paniekerig word er op de stopknop gedrukt en de buschauffeur stop bij de volgende halte. Mopperend stapt de oude tante uit en de buschauffeur zet zijn route voort, zijn eigen route wel te verstaan. Meerdere mensen beginnen te mopperen dat hij verkeerd gereden is en geven hem aanwijzingen hoe hij moet rijden en er worden nieuwe haltes ingelast tot ieders vermaak. Uiteindelijk zijn we weer op de juiste route en komen toch nog op Chermside aan, voor we uitstappen geeft hij toch nog de tip dat we de 333 moeten nemen om in de stad te komen. We controleren dit toch nog wel even maar hij had wel gelijk en hoeven nu maar 10 minuten te wachten en rijden met de 333 naar het centrum. In de stad aangekomen lijkt het wel of we in een oven beland zijn zo heet als het hier is. Dan zien we dat het 37*C is en dat zonder zuchtje wind, dus langs de hotspots via de schaduw. We belanden in het park en wandelen tot in het zuidelijkste puntje waar we via een brug naar een ander park kunnen aan de overkant van de Brisbane River en dan weer vanuit daar met de Victoria Bridge terug de stad in. Het park aan de overkant ziet er redelijk schaduwloos uit en we lopen dus van hieruit weer direct het centrum in waar we regelmatig een winkel induiken voor wat verkoeling.

Na wat geshopped te hebben reizen we terug met de 335 naar Aspley High School de halte waar we er uit moeten. Even twee minuten lopen en we staan alweer op de camping. Op naar de Campervan en de airco aan om wat af te koelen. Het nieuws gaat aan want we zijn benieuwd hoe het met de bosbranden staat in NSW en de hittegolf in Sydney en de opkomende in Brisbane. Dan zien we de ellende die de bosbranden veroorzaakt hebben voorbij komen op News7. Het lijkt er weer op of we net op tijd weg zijn van al deze ellende en ook dat we aan de piek van de hittegolf ontsnappen.

Onze laatste dag in Oz zit er bijna op eerst nog even pannenkoeken bakken en dan komen dadelijk de koffers weer onder de banken vandaan om gevuld te worden. We hebben email-contact gehad met Shirley in Hong Kong waar we mee zouden gaan golfen, alleen ziet het er niet best uit want men dient 1 week vooruit de teetimes te boeken. Ze meld dat haar staff nog zal proberen ons ergens tussen te krijgen maar dat weten we vanavond pas, Fingerscrossed.

1. Martine van der Linden:
    8 januari 2013
    fijne reis terug naar huis.
    en tot ziens over een maandje of 9.

groetjes van ons martine, mac, broc
    ps broc loopt nu achter z'n loop wagentje :)
    en lol dat ie heeft hij rent zowat bijna om t bij te houden haha
  2. Petra & Ronald:
    8 januari 2013
    Hai ik ga jullie verhalen missen! Hopelijk hebben jullie de smaak te pakken en komen jullie de volgende keer Perth bezoeken. Een hele goede reis naar huis, liefs van ons allemaal xxxx
  3. PeeJee:
    8 januari 2013
    @martine stuur eens een filmpje van die rennende Broc. @Petra als we een financiële meevaller hebben zullen we zeker de westkust eens komen bezoeken.
  4. Eline:
    10 januari 2013
    En wat gaan jullie doen? Nou we vliegen even naar Hong Kong voor een potje golf en vliegen dan terug naar huis. Klinkt helemaal niet decadent ofzo hahahahaha
  5. PeeJee:
    10 januari 2013
    Hockeyen kennen ze hier niet en je moet toch iets met je geld!!! :)