Naam:
Foto’s:
445

Over ons

Globetrotters

Wij Petra en Jeroen hebben al heel wat uithoeken van deze Globe samen bezocht.

Onze trips zijn uiteenlopend van aard. Van Backpacken in de thaise jungle langs de Birmese grens, Duiken op Bonaire, Skiën in Frankrijk, Hiken in de Oostenrijkse bergen, Kris kras met de trein/bus door Malaysia, heet badderen in de Blue Lagoon op IJsland tot Luxe golfvakantie op Mauritius, enz enz.

En nu gaan we de trip beleven die Petra al 20 jaar maken wil en mij over halen was niet nodig. Het word een Campertrip door New Zealand en Australia.

Over onze reis

New Zealand & Australia

Eerst vliegen we naar Hongkong waar we een paar dagen verblijven. Om wat cultuur op te snuiven bezoeken we eerst het oude deel van de stad. Na 2 dagen vliegen we door naar Auckland (New Zealand).

We nemen onze Camper in ontvangst en rijden naar het noorden. Na 9 dagen Noorder Eiland maken we de oversteek met de ferry naar het Zuider Eiland. Langs de oostzijde zakken we af en gaan we via het zuiden naar het westen en doorkruisen we via Arthur's Pass het midden terug naar Christchurch. In de vroege ochtend laten we onze Camper achter op de Campsite voor onze vlucht naar Sydney (Australia).

We zijn met de kerst nooit thuis en nu dus ook niet. We zijn een paar dagen in Sydney en vieren de kerst op Bondi Beach. Na de highlight bezocht te hebben vertrekken we langs de kust naar het noorden. We zijn met Oud en Nieuw bij Martine en Anthony en bezoeken oudjaarsavond een Bullriding Contest. Hopelijk zien we dit jaar wel vuurwerk om 24:00uur. We trekken verder via Fraser Island naar Brisbane waar we de Camper weer inleveren.

We keren per vliegtuig weer terug naar Hongkong waar we weer een aantal dagen blijven. Dit keer bezoeken we het nieuwe centrum en uiteraard gaan we nog snel even wat shoppen of misschien wel een balletje slaan. En dan helaas is er een tijd van komen en een tijd van gaan en moeten we weer terug naar Amsterdam.

Bezochte landen

Wij hebben 30 landen (12%) bezocht:

Amerikaanse Maagdeneilanden, Aruba, Australië, België, Bulgarije, Canada, China, Cuba, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Italië, Luxemburg, Maleisië, Malta, Mauritius, Mexico, Nederland, Nederlandse Antillen, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Spanje, Thailand, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.