Parkeren

7 januari 2013 - Brisbane, Australië

Vandaag lekker rustig op gang komen want het heeft geen zin om in de ochtendspits naar de camperverhuurder te rijden om te vragen hoe we de Campervan moeten retourneren. Rond 11:00u rijden we de camping af op zoek naar het Brisbane Camper Depot en het zit uiteindelijk op een achteraf industrieterrein. We krijgen een extra sleutel van een gastankluik van een andere Campervan die ze buiten de poort zetten en daar kan ik dan de sleutels in deponeren. Het sleuteltje mag ik houden of weggooien of ergens laten waar de zon nooit schijnt. Maar hoe komen we dan bij het vliegveld is de volgende vraag, Ooo dan belt u gewoon even dit nummer een dag vooraf en dan check je nog eens een half uur voor de ophaal tijd. Moeten het dan geen 10 cijfers zijn? Ooo dat is lastig zegt de receptioniste en vraagt of ze de reservering alvast moet maken voor ons. Tuurlijk doe maar, de 9e om 6am is prima.

Hier zijn we klaar dus rijden we stad in op zoek naar een parkeerplaaaaaaats voor de Campervan. Gevonden dicht bij het centrum maar zie dat je hier max 2uur mag staan niet handig op naar de volgende. Dan rijden we naar Roma Street Parkland daar zal men toch wel een parkeerterrein hebben voor langere tijd, echter eenmaal aangekomen is het hier max 3uur parkeren en dat tegen het tarief van $4,75 p/u . We besluiten naar Mt Coot-Tha Lookout te rijden en morgen met de bus de stad in te gaan. Het is een korte rit van 15 minuten en we rijden de stad uit weg van de vele verkeerslichten en het razende verkeer, want we zitten namelijk aan de buitenzijde van de stad. Boven aangekomen hebben we een wijds uitzicht over de stad, we kunnen kilometers ver kijken. We snoepen een ijsje voor we weer gaan, op zoek naar een waterval die Peet ergens op een bordje had zien staan. We rijden eerst de verkeerde kant op dus draaien we om en rijden naar beneden de kant die Peet bedoelde, maar helaas hier ook geen waterval. Dan word het de botanische tuin van Brisbane en hier is wel een normale parkeerplaats. Als we het info-centrum passeren zien we dat de tuin haar poorten sluit om 16:00uur dus we hebben nog een uurtje. We willen de Japanse tuin en de Bonsai tuin nog zien dus we zetten de vaart erin.

Eenmaal thuis (camping) gaat de TV aan want hier hebben we weer ontvangst en zien we op New7 dat er in New South Wales enorme bosbranden woeden inmiddels is er al 800 hectare verloren gegaan en zijn er 100 brandweermannen ingezet.  In Sydney is er een hittegolf en ook geldt er een hittegolf waarschuwing voor Queensland met als topdag aanstaande woensdag in Brisbane. Er word gevraagd geen hitte producerende gereedschappen of huishoudartikelen te gebruiken en de brandweer is in hoogste staat van paraatheid gebracht.

1. Martine van der Linden:
    7 januari 2013
    ik lees wel dat jullie 't nog goed naar jullie zin gehad hebben.
    leuk leuk

als je nog een keer terug komt gaan we fraser met z'n alle doen kunnen we in onze auto stuk goedkoper :)
  2. PeeJee:
    7 januari 2013
    Je weet maar nooit. Maar dan gaan Mac en ik eerst vissen of gaan de hengels dan mee naar Fraser.