Glass House Mountains

6 januari 2013 - Aspley, Australië

Gisterenavond begon het al met een klein beetje regen, moesten met de plu naar de plum om maar niet zeiknat te worden. Vannacht bloedje heet in de Campervan en heel de nacht regen en zo ook deze morgen. Mopperen doen we niet want volgens een winkelbediende gisteren in Mooloolaba is het normaal dat rond deze tijd wat meer regen valt. We pakken alles in en rijden richting Glass House Mountain Outlook voor een wandeling. We zitten er verrassend dichtbij nog geen 10km rijden dus na 20 minuten zijn we al bovenaan beland in de regen. Hopelijk trekt het nog open anders heb je geen uitzicht op de diverse bergen in de regio hier. We zijn niet de enige, een club Enduro rijders staan ook in de outlook, is namelijk mooi overdekt. Wandelen in deze regen doen we maar niet. Echter binnen een minuut of 10 is het met regenen gestopt, nu alleen de wolken nog weg. We maken wat foto's voor zover het kan met dit slechte licht. Achterin begint het al wat open te breken en schieten nog wat meer foto's voor we weer gaan rijden want het kan zo maar weer gaan regenen. De motorclub denkt het zelfde en bestijgen hun offroad motoren weer en trekken met veel geweld het gas open en verdwijnen via een dirtroad in de verte. Dat is ook cool zegt Peet, dus dat word dit jaar een motorrijbewijs halen voor mij ; ) .

De bergaf richting Brisbane begint het weer uit de hemel te vallen maar voor we 6km verder zijn is het alweer droog. We rijden dwars door Glass House Mtns Nat Park heuvel op heuvel af is wel een van de slechtere wegen tot nu toe. Dan draaien we de M1 op richting de grote stad en hopen dat er nog plaats is op Brisbane Northside Caravan Village, want daar hebben ze zeker wifi. We lopen hier in Australië namelijk nogal achter met onze verhalen, omdat de campings waar we hier staan allemaal geen wifi hebben. Eenmaal aangekomen hebben ze nog een plaatsje vrij even achteruit inparkeren, de luifel uit en de stoelen en tafel in positie gebracht en de iPads komen voor de dag. Allebei een internetplan aangeschaft en Peet upload de foto's en ik de achterstallige verhalen. Dan nog even de foto's van de juiste datum voorzien en van folder veranderen en we zijn weer Up to Date met de site.

Dan trekken we de wandelschoenen aan en vragen bij de receptie om een plattegrondje van de omgeving en halen we toch nog even onze verloren beweging in. Een redelijke ronde word het in Aspley een voorstad van Brisbane waar we oude troep maar ook moderne onderkomens tegen komen en dat allemaal in dezelfde wijk. Het is een rondje van ongeveer 5km geworden  in de hitte maar we hadden voldoende water bij. Gaan we vanavond maar een stevig bordje calorieën naar binnen werken voor de verbranding die we morgen  weer gaan doen. Eerst even bij de camperverhuurder langs om te informeren naar het inleveren wij moeten natuurlijk weer voor kantoortijd op de airport zijn. Als dat geregeld is moeten we eerst zien hoeveel tijd we nog over hebben en kijken dan wel wat we nog gaan doen.

Terwijl Jeroen staat te koken gaat de zon onder en het is altijd weer een prachtig gezicht dus hup snel de fotocamera om weer een paar plaatjes hiervan te schieten.