Surfing, Surfing

29 december 2012 - City of Lismore, Australië

Gisteren hebben we besloten eerst naar de campsite te rijden en dan door naar Byron Bay het oostelijkste puntje van Australië. De campsite ligt in Ballina 30Km voor Byron Bay de eerste zit al vol, dus meteen door naar de tweede alle bordjes zeggen, No.
No Cabins
No Powered Sites
No Non Powered Sites
Ga toch eigenwijs als ik ben naar binnen en vraag naar de bekende weg. Niks, nul, nada alles vol. Andere campings in de omgeving idem dus rijden we door richting Byron Bay en zien we wel onderweg. Niks te vinden ook onderweg zit alles vol dus dan maar eerst naar het oostelijkste puntje van Australië. We volgen de bordjes lighthouse en overal geparkeerde auto's langs de weg als we naar boven rijden, vervolgens komt er een lang stuk waar men niet eens mag stil staan. Eenmaal bovenaan gekomen rijd je dan met een camper van 6.8m waar gaan we die laten. We naderen de vuurtoren tot op 30m als we op een overvolle parkeerplaats stuiten met max. plaats voor 15 personen  auto's. Helaas geen plaats zit dus niets anders op dan weer naar beneden te rijden, als een passant me wijst op een vertrekkende parkeerder. Ik schat de plek in en gebaar naar passant dat we te lang zijn en hij gebaart, jammer. We rijden verder terug tot net voorbij de twee vuurtorenwachters huisjes waar net iemand moeilijk doet met uit parkeren, vol op de rem en in zijn achteruit de weg blokkerend voor de uitparkeerder. Natuurlijk ziet de tegenligger dit ook en wachten we af wie er het eerst in kan, hoera wij zijn de gelukkige de uitparkeerder draai net zo dat ik het eerste kan insturen. Wat een geluk de langste parkeerplaats op de berg en daar zetten wij onze camper weg. Hup eruit op naar de vuurtoren. Bijna bij de vuurtoren aangekomen zien we dat het betaald parkeren is, de parkeerwachters begeleiden de auto's en cashen direct $7.00 Wisten wij veel, geen hulp dus geen $7.00, betalen we wel als we weggaan. Het is de enige camper en ze hebben echt wel in de smiezen dat die nog niet betaald heeft.

Bij de vuurtoren aangekomen blijkt niet dit het oostelijkste puntje te zijn, nee dat ligt 300m verderop. Wij de trap af en naar beneden daar waar het druk is, hier aangekomen is dit ook niet het oostelijkste punt, nee hè. We kijken over de reling en daar helemaal onderin op de rotsen daar ligt het oostelijkste puntje. Doen we het, ja natuurlijk en we beginnen de afdaling, wat een treden het houd niet op. Uitgerust met de beste Flip flops die in de winkel te verkrijgen waren maken wij de afdaling in de brandende zon zonder water, zonder pet en ik zonder zonnebrand maar we komen er.
Vanaf dit punt hebben goed zicht op de golfsurfers beneden in de baai, prachtig gezicht die schuimende golven die bedwongen worden door de gebronsde surfdudes en babes.

Terug bij de camper geen parkeerwacht te bekennen dus we steken achteruit en rijden naar beneden en doen of ons neus bloed (echte Hollanders). Beneden in het dorp aangekomen rijden we Renesse binnen uh Byron Bay. We worden gek van de drukte dus snel weg hier, voor ons duikt al een file op en we draaien direct van de hoofdstraat af een wijk in. Op goed geluk laveren we door de straten en eindigen zonder al te veel problemen buiten het dorp. Op naar Lismore waar we op de kaart een campingteken bij hebben zien staan. De GPS is de weg kwijt op de route die de kaart aangeeft dus daar hebben we ook geen reet aan als we morgen nog meer binnendoor gaan rijden.

Eindelijk in Lismore aangekomen stoppen we bij de eerste de beste camping die we tegenkomen, naar binnen en er is plaats zat. Lekker rustig onder de bomen, na 20:00u geen herrie meer op de camping, zo vermeld het reglement. Komt goed uit na deze vermoeiende dag. We gaan vroeg naar ons mandje vandaag en ook hier geen Wifi @&<#%~|^#*~?,$|$.

1. Henk:
    31 december 2012
    fijne jaarwisseling, uuuuh o ja is al geweest voor jullie. De beste wensen dus voor het nieuwe jaar, jullie beginnen goed, op vakantie. Veel plezier voor de resterende tijd.