Rodeo

31 december 2012 - Yangan, Australië

We staan weer vroeg op en Anthony is al naar zijn werk. Martine moet 's middag ook nog werken, want wij zouden vandaag pas in de avond aankomen. We gaan mee met Martine naar haar werk, want ze heeft haar praktijk midden in het centrum van Warwick. Ze hoeft maar 2 uurtjes te werken en in die tijd gaan wij het dorp in om te winkelen. Volledig tegen onze natuur in, lopen winkelen in en winkel uit en Petra koopt zelf een spijkerbroekje. We doen tegen vijven nog snel wat boodschappen en lopen naar de praktijk van Martine, we sluiten mee af en gaan naar huis. Anthony heeft het eten al voorbereid en tot onze verbazing ook muffins gebakken. We gaan vanavond namelijk naar een rodeo. Het is een bull-riding-contest, we zijn benieuwd wat dat gaat worden want in Nederland kennen we dit niet.

Snel omkleden, spijkerbroek aan en geruite blouse aan, cowboyhoed op en off we go. We rijden naar Yangan waar de rodeo plaatsvind, het is een klein dorpje en veel locale komen hier een biertje doen en naar de bokkende stieren kijken. Dan barst het los de eerste cowboy probeert zijn stier te bedwingen het beest bokt van voor naar achter, dan weer met alle poten tegelijk rug gekromd en dan weer terug. Onze cowboy doet zijn best te blijven zitten maar word door de stier uiteindelijk dan toch door de lucht geslingerd. De rodeoclowns leiden de stier af, zodat de in het stof belande cowboy op kan staan en een veilig onderkomen kan zoeken. Dan is de volgende cowboy aan de beurt, het hek zwaait open en de stier schiet meteen de lucht in zodra hij de ruimte krijgt. Ook nu slingert de cowboy van voor naar achter, van links naar rechts dan klinkt er een fluitsignaal en het is een fullride en de cowboy kiest het juiste moment om los te laten en te ontsnappen aan de priemende horens van de stier. De rodeoclowns doen weer hun werk en als de stofwolk opgetrokken is ook de stier verdwenen uit de arena. Wat een machtig gezicht die stieren een bonk spieren die er alles aan doen om hun berijder te verwijderen. Uiteindelijk blijven er aan het eind van de avond 4 cowboys over, die voor de shootout gaan. Degene die de beste fullride heeft gaat naar huis met al het prijzengeld.

1. Kimmie:
    6 januari 2013
    Heey mam en spa!
    Wat gaaf dat jullie een Rodeo hebben bijgewoond! Wat ervaring moet dat zijn geweest! Ik vond het wel grappig om te lezen dat jullie via Killarney naar Warwick wilde rijden, Killarney is namelijk de naam van een van boerderijen in de serie Mcleods daugthers.

Dikke kusss, kimmie!
  2. PeeJee:
    6 januari 2013
    We hebben er op de weg terug getankt en boodschappen gedaan