Nieuwjaarsdag

1 januari 2013 - Warwick, Australië

Ondanks de late uurtjes gaan we vroeg eruit, want Martine en Anthony willen ons verschillende dingen in de omgeving laten zien. Als we eenmaal onderweg zijn met de hele bubs komen we er al snel achter dat op nieuwjaar dag veel dicht is, dus even langs een infocentrum om te informeren wat er allemaal dan wel open is en waar we eventueel kunnen lunchen. We krijgen de nodige tips en springen weer in de auto en komen bij een kaasmakerij uit, er liggen verschillende spulletjes en uiteraard ook wat kazen. We hebben geen van allen er zin om de verschillende kazen te proberen. Het was er wel druk maar er hing geen sfeer dus opzoek naar de volgende stopover. We komen bij een jammakerij uit leuk klein zaakje en Martine loopt even alleen naar binnen om te kijken wat het is, ziet er namelijk niet zo groot uit. Als ze terug in de auto is weet ze te vertellen dat enkele straten verderop een wijnproeverij open is waar ze ook goede lunches verzorgen. Zo gezegd zo gedaan en onderweg zien we boven tegen de berg een leuk, naar Oostenrijkse stijl gebouwd huisje staan. We rijden door tot de poort die Felsberg aangeeft en rijden naar binnen, het is een dirtroad die tussen de wijngaarden door naar boven leid en we komen uit bij, jawel dat leuke huis op de berg. Het lijkt wel of we in Tirol beland zijn zo ziet het huis eruit. We lopen naar binnen en hebben een gezellige lunch en het is lekker.

Helaas hebben we niet de lekkere ijsjes gehad waar Martine het over had, omdat die gelegenheid ook gesloten is. Jammer, jammer, jammer, dan maar naar huis. Aan het eind van de middag gaat de BBQ aan een de mannen gaan aan de slag. Na een half uurtjes is alles gereed en iedereen schuift aan tafel. We smikkelen en smullen en het wordt uiteindelijk een latertje en vragen of Anthony geen problemen heeft met opstaan. Zijn shift begint namelijk om 06:00u in de morgen en het is nu al 02:35u. Welterusten iedereen.