Queenstown

18 december 2012 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Een prima keus om gisteren in de regen te gaan rijden, vanochtend is het wel bewolkt maar droog en we maken ons klaar voor een wandeling naar de top van de Ben Lomond. We verzamelen warme- en regenkleding we weten namelijk niet wat het weer onderweg naar boven doet en of hoe koud het is. Nemen wat koeken mee voor onderweg en ieder een fles water, onze wandelstokken, een pet en zonnebril en dan gaan we op pad. Bij het gondelstation aangekomen bestuderen we de wat algemene kaart en volgen dan de bordjes die de route uitpijlen. Het begint meteen goed het pad loopt steil omhoog en we steken een fietspad over voor de downhill-bikes. Na 100m veranderd het pad in een ondefinieerbare rotspartij en word nog steiler als deze al was en we vragen ons af of we wel goed zitten, maar na nog eens 50m geklauterd te hebben zien we een klein driehoekig pijltje wat ons verteld dat we nog steeds op het juiste pad zitten. Het pad word steeds smaller en de afgrond steeds dieper, hoogtevrees is niet handig want dan houd het hier op voor je. Na een 45 minuten geklauterd te hebben komen we op een klein open stuk waar net gekapt is. We kijken over Lake Wakatipu uit en zien beneden heel klein de TSS Earnslaw Cruise varen over het vlakke water met het zonnetje ondertussen hoog aan de hemel. We hebben allebei de zweetpareltjes op het voorhoofd staan en een kletsnatte rug van de rugzak die we dragen.

Boven aangekomen strijken we neer op een bankje wat vanaf de top over het gehele gebied kijkt. Voor ons liggen aan de overkant de Cecil Peak, Alton Peak, Walter Peak, Round Hill, Ben Nevis en beneden het golfschiereiland Jack's Point. Wat een adembenemend uitzicht is dit zittend in het zonnetje, trekken er plotseling paragliders voorbij en Peet roept dat wil ik ook nog eens doen. Deal dat doen we nog eens een keer, alleen vandaag niet meer. Na genoeg gerust te hebben, gaan we nog even bij het bungy-jump terras kijken en maken dan de afdaling.

Kortom het alpine resort van Queenstown is spannend en fantastisch mooi. Het is de bron van bijna elke soort avontuur, zoals bungy, jet-varen, paardrijden, raften en riviersurfen. Het is ook een bestemming voor luxe ervaringen zoals, lekker eten, wijn, spa- behandelingen en golf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade