Efteling

17 december 2012 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

We hebben besloten het negatieve om te zetten in iets positiefs. Het heeft de hele nacht geregend en op het ochtendnieuws geven ze voor de rest van de dag ook nog regen voor Te Anau en Queenstown. We rommelen wat in en rond de camper en vertrekken uiteindelijk rond de klok van 11:00u, maar voor we gaan melden we even bij de receptie dat we vanavond niet hier zullen zijn. Er wordt gemeld dat een refund niet mogelijk is, maar dat wisten we al. Op naar het betere weer in Queenstown morgen.

Onderweg komen we langs Fairlight een oud stationnetje waar nog tweemaal daags een stoomtrein langs rijd. We stoppen om te kijken of we een tripje kunnen maken met deze trein, echter deze is net vertrokken. Dan besluiten we maar een kop koffie te maken en te pauzeren.
Dan neemt Peet het stuur over en we rijden verder, als we vroeg in Queenstown aankomen op de camping meld de receptioniste in gebrekkig Nederlands dat we geluk hebben, want het is druk. Als we naar onze plek rijden lijkt het wel of we in de Efteling aangekomen zijn. Wellicht komt de Nederlandse eigenaar wel uit de omgeving van Waalwijk, hahahaha.

Als we het stadje in lopen stopt het met regenen en blijft het Efteling gevoel ons achtervolgen, want ook hier ziet het er uit alsof je in een lavendorp loopt. Even een ander beeld dan gisteren in Te Anau hier zie je, leuke restaurants, gezellige cafeetjes en veel winkelstraatjes.