Hagley Park

23 december 2012 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Nog een dagje in Christchurch en wat doe je dan, golfen natuurlijk. Vandaag gaan we met de camper naar het Hagley Park, daar zagen we gisteren een groot parkeerterrein waar we ons vehikel makkelijk kwijt kunnen. Zo gezegd, zo gedaan en we parkeren eerste klas recht voor de golfbaan en de botanische tuin. We wandelen relaxed naar het clubhuis(lees keet) en huren wat prehistorische golfsets en lopen naar de eerste Teebox. We zien de Amerikaan die net voor ons geboekt heeft over de eerste fairway naar zijn bal lopen en zich opmaken voor zijn tweede swing naar de vlag. Wij slaan ook af onder het toeziend oog van de marshal en gelukkig gaat dat goed, mooi recht door het midden ondanks het materiaal. Als we bij onze bal aankomen zie we plots twee Japanners(heb je ze weer) uit de bosjes naar de green lopen en putten. Waar komen die zo plots vandaan, alleen die Amerikaan zat toch voor ons?? Goed zal wel, als ze maar een beetje doorlopen!!! Op 2 aangekomen zien we onze nieuwe voorgangers links van de fairway verdwijnen, beetje vreemd maar goed. Sla af en wonderbaarlijk gaat deze ook goed en komt mooi midden fairways tot stilstand, Peet doet hetzelfde en beide maken we een approach naar de green. Dan lopen we naar 3 en hier een flinke miskleun nog geen honderd meter ver, Peet doet het beter. Dan mijn tweede swing met een ijzer 3 en die zit er weer goed op nog 60m naar de vlag en Peet legt hem ook dichtbij de green. Dan naar de vlag en dat gaat ook weer goed en dan zie ik onze Japanners weer uit de bosjes opduiken, oeps niet gezien. Zeg niks tegen Peet, pas als ze op de green ligt. We putten uit en dan zijn we die twee mooi meteen voorbij, want de jongste bak er niet zoveel van. Ook loopt hij steeds op en neer naar zijn tas, zie dan waarom, ze hebben samen maar 1 tas. Aha, Pa heeft dus maar 1 set gehuurd en voor 1 greenfee betaald en ik maar denken dat wij Hollanders van die krenten zijn. Na 3,5 uur zijn we rond en leveren de spulletjes weer in en besluiten de botanische tuin in te gaan om een kopje koffie te gaan drinken, Peet had er gisteren een cafetaria gezien.

Even omkleden in de camper, makkelijk als je je huis altijd bij hebt en op naar de tuin. Daar aangekomen is het paviljoen gesloten als gevolg van de aardbeving, maar we zien we weer een zeecontainer met daarin een ijskraampje. We gaan in de rij staan en schuiven langzaam naar voren, als er een oud mannetje zijdelings de rij inschuift en aan onze voorganger vraagt of hij de laatste in de rij is. Hij meld de oude man dat wij de laatste zijn en ik zeg dat klopt wij staan ook in de rij. We schuiven weer enkele passen naar voren en voor we het weten staat die ouwe bij de kassa te sjansen met de verkoopster en wil zijn ijsjes afrekenen. Uw heeft nog niks besteld zegt ze, maakt niet uit 2 ijsjes met 2 bolletjes en doe maar wat jij lekker vind, is daarop zijn antwoord. De verkoopster zoek even oogcontact want ze weet dat hij niet aan de beurt is en ik frons een wenkbrauw en ze help de ouwe snoeper. Dan bestellen wij onze twee ijsjes en lopen de tuinen  in en doen een rondje. Mooie fauna en flora, je ziet de forel zo zwemmen zo helder is het water en de eenden maken er een potje van, bedelend om eten als je stil gaat staan langs de waterkant.

We rijden terug naar de campsite en tanken de camper af, moeten we met volle tank inleveren. Op de camping ledigen we de toilet en vuilwatertank. Koken een lekker potje rijst en doen de afwas voordat we om de beurt de koffer weer opvullen met onze kledij. Vannacht vertrekken we hier om 04:00uur naar de airport en daar maken we ons klaar voor, op naar Sydney voor de kerst. Ozzies let op we komen er aan.

1. Martine van der Linden:
    23 december 2012
    Ik hoop dat je tegen hitte kunt lol. Tis hier snikheet. Lekker
  2. Sabine:
    Sydney....yeahhhhhh
  3. Eric & Marcia:
    23 december 2012
    Nieuw Zeeland afgesloten.......................op naar Australie.
    Mooie rondreis en ook bij ons komen de herinneringen weer boven (1996), een aantal dingen zijn weinig verandert.
    Een goede reis naar/in Australie en een fijne kerst en nieuw jaar!!!
  4. Kimmie:
    24 december 2012
    Heey mam en jur, als het goed is zijn jullie nu in australië! Heel veel plezier in Aussie en wij wensen jullie alvast hele fijne kerstdagen!!

Dikke kus! Tom en Kim
  5. PeeJee:
    25 december 2012
    Gisteren hadden wij de hitte, nu de regen. Zullen maar denken dat dit ook maar voor 1 dag geldt en de rest van de vakantie wel zon krijgen.
    Het internet is hier erg traag dus kunnen wij niet altijd reageren op jullie reacties, maar blijven het wel proberen, jullie reacties zijn voor ons ook erg leuk om zo ook iets van het thuisfront te horen.