Bye bye NZ, Hello OZZIE

24 december 2012 - Sydney, Australië

Vanochtend om 03.30 ging de wekker al, tijd om weer te vertrekken naar de airport voor onze vlucht naar Ozzie.

Terugkijkend op onze weken in NZ is de tijd toch razendsnel voorbij gegaan, wij hebben lang niet alles gezien en gedaan. Wel is het ons gelukt om de route die wij, maar vooral Jeroen, in de voorbereidingsweken had uitgestippeld gehaald en totaal 4232 km gereden. Achteraf maar goed ook, want het is inderdaad een schitterend land een land waar je zoveel mooie natuur ziet dat soms de tijd stil lijkt te staan. Nu moesten we gewoon weer in de auto stappen op naar de volgende bestemming anders blijf je echt te lang op 1 plek en kom je tijd te kort.

Zoals gezegd dus op naar het 2e deel van onze reis, we koppelen met zomin mogelijk lawaai onze camper af en rijden om 04.15 naar de airport. Jeroen dropt mij met alle koffers en rijd terug naar de dropoff plaats, zoals afgesproken mogen wij de camper voor het hek zetten en de sleutels in een box gooien en dan is het een 500 meter terug lopen naar de airport.

Even bij een apparaat inchecken, je krijgt tevens je labels voor de koffers en als een echte steward maakt Jeroen alles aan de koffers vast. Hup met de koffers naar de drop off en op de weegschaal, mogen nu 23 kg meenemen en beide koffers zijn yep 24 kg, de dame doet niet zo moeilijk en knipoogde, it's ok. Ook hier in de vroege ochtend hebben de medewerkers allemaal een goed humeur, geweldig. Voor we vertrekken nog even een goede bak koffie en dan zijn wij wel wakker en klaar voor de vlucht van 3 1/2 uur, uiteindelijk maar 2 3/4 uur hadden wind mee dus onze dag kan niet meer stuk, alles gaat voorspoedig.

In Sydney duurde paspoort controle erg lang, 2 grote vluchten tegelijk aangekomen dus rustig afwachten na 1 1/2 uur eindelijk door de douane. Nemen vervolgens een taxi naar de camperdepot om weer ons huis voor 17 dagen op te halen. Nou dat gaat ff anders hier, nu is het zo dat de KEA Australië een tijdje geleden is overgenomen door een ander groot verhuurbedrijf en ze nog niet helemaal thuis zijn in de afhandeling van dit MERK. Wij hadden een All inclusive pakket gepakt om van alle rompslomp af te zijn en tja, krijgen we eerst een portable dvd apparaat in onze handen gedrukt. Of wij de video over het gebruik van de camper willen bestuderen, maar wij hebben al 3 weken in dezelfde camper gereden! Er zit niets anders op dan video kijken en wachten op de dame die ons de sleutels zal overhandigen, eerst nogmaals formaliteiten, rijbewijs, borg, huurovereenkomst tekenen. Of wij ook gas nodig hebben en of wij de toilet van de camper gaan gebruiken, ja hoezo willen wij weten, verteld deze dame dat dit allemaal extra kosten zijn, het all-inclusieve pakket in Ozzie is alleen je extra verzekering. Nou mooi is dat, ook de tol zit er niet bij, ik vraag nog aan haar of het linnengoed er wel bij zit. Het is veel te warm om tegen deze medewerker in te gaan en wij gaan akkoord met de extra's en regelen het wel verder met onze reisagentschap zodra wij terug zijn. Blijkt dat er zelfs mensen zijn die gewoon nog een keer de hele huur moeten betalen vanwege het faillissement van KEA, nou dan ben je helemaal klaar, komen wij er nog goed vanaf.

Uiteindelijk rijden wij door Sydney op zoek naar onze camperplek, voor Jeroen even andere koek, wat een drukte aan verkeer en ze rijden hier als gekken. Dan met je camper maar net zo rijden valt het niet op en hopen dat ze ook voor jou aan de kant gaan, onze tomtom was ook af en toe van het padje dus gewoon gas erop maar wij zijn in iedergeval heelhuids gearriveerd, werkt dus goed.

Nu zitten wij uit te puffen want de temperatuur is hier ook meteen anders, de zon voel je hier echt branden en gaan vroeg naar bed, zodat wij morgen fris en fruitig van Sydney kunnen gaan genieten.

1. Kimmie:
    25 december 2012