Extreem koud

6 december 2012 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Voordat we door reizen naar Wanganui, eerst nog even Rotorua in. Na wat rond geslenterd te hebben springen we weer in de camper en rijden naar Wai-O-Tapu welke op de weg ligt richting Wanganui. Daar aangekomen planten we de camper op de parkeerplaats en lopen richting het bezoekerscentrum. We zien in de verte een bekend landschap, stoten elkaar aan en zeggen dit lijkt IJsland wel. Als twee druppels water de thermische bronnen en de rest, dus we besluiten niet eens te gaan kijken en strijken neer in het cafetaria. We bestellen wat broodjes en kijken vanaf het terras over het naar zwavel ruikende landschap, als je er te lang bij stilstaat lust je niet eens je broodje meer.

Vanaf deze korte stop is het nog 400 km motorway niet te vergelijken met de Nederlandse snelwegen maar ze lijken meer op onze provinciale wegen, maar hier mag 100 km/h gereden worden. De tegenmoet komende vrachtwagens scheren rakelings lang de camper af, geen probleem op de schaarse rechte stukken maar ook in de krappe bochten berg af en op. En geleiderail is in geen velden of wegen te bekennen, dus gewoon op de weg blijven.

We stoppen na 2 uur even langs Lake Taupo en drinken een bakkie pleur. Het is toevallig weer even droog dus komen de klapstoelen naar buiten en genieten van het aangezicht van Lake Taupo.

Na deze rustpauze word het zwaar we krijgen te maken met extreme zijwinden, dus gepaste snelheid. Rijdend door de verschillende landschappen van groene bergen, ondoorzichtige jungle en gestrekte desert met alleen maar polletjes groen is het weer net zo. Van de zon over in regen, dan weer in de zon maar komen uiteindelijk toch aan in Wanganui. Waar we onze riverside plekkie in gebruik nemen. We verzamelen het wasgoed en het avondeten en verplaatsen ons naar het hoofdgebouw. Peet regelt de was en ik ga koken. Je moet toch wat na zo'n dag. Peet had alvast het drinken in de koelkast gelegd, echter niet gezien dat deze op -20 stond. Dus voor Peet een fles ijs en voor mij een extreem koud biertje.

1. Kimmie:
    6 december 2012
    Hmmm, extreem koud... Dat kennen wij hier in Nederland ook...weer alarm...alles erop en eraan...brrr....
  2. Henk:
    6 december 2012
    Ik herinner me rotorua nog, in een spa met zwavellucht gelegen.

Helemaal goed en inderdaad op een gegeven moment negeren die lucht. anders is het eten ook niet lekker meer.
    Ik zie dat jullie als een speer gaan. ervaren travelers
  3. PeeJee:
    6 december 2012
    Ja, als we wat willen zien moeten we gas geven. Vandaag naar Wellington waar we 2 dagen verblijven, dus iets meer tijd om rond te neuzen.