The Abyss

5 december 2012 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Vandaag vroeg uit de veren want we moeten ons om 8:30u melden bij The_Legendary_Black_Water_Rafting_Co voor de Black Abyss een grottocht waarbij we 35m verticaal gaan abseilen onder de grond, met een kabelbaan in het donker langs de rotswanden scheren en 3 watervallen gaan beklimmen.

We hebben het overleeft en het was geweldig. Peet heeft het gewoon gefikst 35m abseilen in een donker gat in de grond. Helaas kunnen we de foto's van de ondergrondse tour nog niet posten, dat komt wellicht later nog wel. We zijn van watervallen gesprongen, op autobanden de grotten in gepeddeld in het donker met als enig licht het schijnsel van duizenden gloeiwormen tegen het plafond van de grot. Na 4 uur onder de grond door het water wadend, zwemmend en klimmend word het water toch koud, ondanks onze wetsuits. Na het daglicht weer aanschouwd te hebben gaan we douchen en krijgen een bagel en een warme kop soep.

We springen in de camper en rijden in een ruk door naar Rotorua. Al voor we Rotorua binnen rijden ruiken we de zwavel van de vele geisers en heetwaterbronnen. We boeken direct een tocht naar een Maori dorp, krijgen een complete show over de historie en gebruiken. Later krijgen we een Maori diner, bereid onder de grond gebruik makend van de bestaande warmtebronnen.

1. Eline:
    5 december 2012
    Ohhh zoooo jaloers!!! Die foto's wil ik graag nog zien!