Bakkie koffie

4 december 2012 - Waitomo Caves, Nieuw-Zeeland

Wakker worden aan de Whangaparaoa baai. We doen de gordijnen open en laten de zon binnen. We maken een lekker bakkie koffie en strijken neer op de picknicktafel voor onze camper. Even bellen met het noodnummer, want de gootsteen van de keuken is al verstopt sinds dag één. We moeten naar Albany rijden waar de fabriek van de camper staat, zodat ze het probleem daar kunnen oplossen. Binnen een half uurtje is het probleem opgelost en rijden door Auckland via Hamilton naar Waitomo Caves.

Na aangekomen te zijn in Waitomo Caves proberen nog deel te nemen aan een tour met Black Water Rafting, echter hebben we te veel tijd verloren door de reparatie en is dit niet meer mogelijk. De laatste tour die 5 uur duurt is net vertrokken, dus boeken we voor morgen 09:00u. We behoeven alleen maar zwemkleding en een handdoek mee te brengen, want we worden voorzien van een wetsuit, laarsen, een grothelm met lamp en nog een extra paar vreemde schoenen. Morgen meer over deze afdaling in de Black Abyss.

We checken in op de campsite en krijgen ons camperplekje toegewezen. Ook hier zijn de openbare voorzieningen van onberispelijke staat.