Tane Mahuta

3 december 2012 - Orewa, Nieuw-Zeeland

De dag start triest, het regent. We vertrekken richting het zuiden via de westkust. De eerste stop word Waipoua Kauri Forest waar Tane Mahuta (de god van het bos) staat. Tane Mahuta is 17.68 meter hoog en heeft een omtrek van 13.77 meter. Onderweg besluiten we de route aan te passen en met een ferry van Kohukohu naar Rawene over te steken. Even uit de auto en met de neus in de wind over het water, love it. Aan de overkant aangekomen rijden we het dorpje Rawene binnen en stoppen aan het water om te lunchen.

We rijden verder langs de Hokianga Harbour richting de Tasman Sea. En dan na Waimamaku begint het, we rijden Waipoua Kauri Forest binnen. Het is als of je het decor van Jurrassic Park binnen rijd en of na elke bocht een T-Rex of andersoortig dinosauriër op de weg zal staan, bizar gewoon. De verwachte reistijd vermeerderd met elke bocht die we nemen, we rijden amper 20 km per uur. Sneller rijden is niet mogelijk en Petra word langzaam maar misselijker van al het bochtenwerk. Gelukkig zien we de borden dat we Tane Mahuta naderen, lekker de wandelschoenen aan en het bos van dichtbij meemaken. Even wat foto's schieten en dan weer verder.

Via Dargaville rijden we naar Wellsford waar we ook de route aanpassen om toch
voor 19:00u op de campsite in Orewa te arriveren.  We nemen niet de tolweg naar Orewa maar de kustweg en rijden om 18:52u Orewa binnen. We krijgen een kaartje van de camping en hebben een zoals gevraagd een enorme campsite voor 2 voor ons zelf met oceanview. Zodra we geparkeerd zijn nemen we plaats aan de klaar staande tafel en genieten van de ondergaande zon met een drankje in de hand. Wat wil men nog meer.

1. Kimmie:
    3 december 2012
    Heey Mamsie en spa!
    Het ziet er super gaaf uit!! Hoop dat het weer nog wat opklaart, dat zou toch wel leuk zijn.

Dikke kus