1e km's richting 't Noorden

27 december 2012 - Tuncurry, Australië

Vanochtend vertrokken uit Sydney richting het Noorden. Veel zon en de temperatuur liep aardig op en wij zitten dan in de auto met als vooruitzicht een km of 300 te gaan. Het is wel even wennen, want het rijden hier is totaal anders dan in NZ. Wij rijden voornamelijk op de HWY-1 en dan zie je wel wat groen en bergen op de achtergrond van het achterland maar niet zo'n natuurverschillen als wij de laatste 3 weken gewend waren. Het verkeer is ook veel drukker, wij zitten hier midden in de vakantie uittocht van veel ozzies die met hun bootaanhanger, caravan of camper voorbij komen. Bij Gosford besluiten wij om de toeristische route te nemen naar Newcastle in de hoop iets meer van het land en het verwachte Australië te zien, we komen door meerdere kleine towns met als nadeel dat wij hier veel stoplichten en verkeer tegenkomen. Na Newcastle gaan wij verder op de Pacific HWY en worden gewaarschuwd voor veel drukte ivm Holidaytraffic. Bij Bulahdelah komen wij dan in de file van 16 km, onze eerste hier en ook de laatste hoop ik.

Aangezien wij verder geen campersite hebben gereserveerd moeten wij op de gok naar een plaats toe en daar vragen of er iets beschikbaar is. Wij hebben een Big4 (Jeroen is lid van de club) in Forster uitgezocht en rijden hier naartoe. Uit navraag bij de receptie blijkt dat ze helaas helemaal vol zitten. Dan maar plan B, naar Tuncurry ligt  20 km verderop en is ook een Big4. Daar aangekomen stuur ik Jeroen alleen naar binnen in de hoop dat hij zijn charme kan gebruiken en wacht geduldig in de camper en na 15 min komt hij terug met een formulier en campersite nr, pfff gelukt wij hebben een plekje voor vannacht. Werkt dus goed, mag hij morgen ook weer proberen op onze volgende stop. De streek waar wij nu doorheen gereden zijn zie je overal pelikanen zitten en rondvliegen, prachtig gezicht.

Morgen gaat de route verder naar Bellingen en zullen wij waarschijnlijk meer van het land zien en jullie hier verder over vertellen.

1. Martine van der Linden:
    27 december 2012
    jullie zijn d'r bijna zijn d'r bijna maar nog niet helemaal.

ik zit al ongeduldig te wachten.
    by the way the campervan kan gewoon bij ons in de oprit dus geen park opzoeken he.
    plek genoeg.