SYDNEY

26 december 2012 - Narrabeen Lakes, Australië

Vandaag stond Sydney op de planning en dus vroeg uit de veren, eerst met de bus naar Manly Harbour en daarna de Ferry gepakt naar Circular Quay.
Onderweg op de ferry zagen wij het Opera House al naderen, vreemd gezicht als je dit zo ziet, normaal ken je dit alleen van de TV en nu zie je het in het echt prachtig gewoon.

Eenmaal in het centrum zijn we onze route die we de vorige avond hadden gemaakt begonnen, wij wilde in 1 dag zoveel mogelijk gaan bekijken omdat wij gisteren door de regen helaas de stad niet in zijn gegaan. Voor een groot deel zijn we door de Royal Botanic Gardens gewandeld beginnend bij het Opera House via het Government House naar Mrs Marquaries Chair langs het Glasshouse waar we oversteken naar het State Libery. Dan voert de route langs het Parliament House, Sydney Hospital, het Mint Museum, Hyde Park Barracks Museum naar St. Mary's Cathedral. Vervolgens lopen we via het Hyde Park door naar Sydney centrum.

Het is ontzettend druk met toeristen maar gelukkig kun je wel overal gewoon rustig alles bekijken. Eenmaal in Market st. is het echt een gekke huis en lijkt het wel of ze bij de dure (merk)winkels alles voor niks weggeven, je moet overal langs schuifelen en er staan rijen mensen voor de deur te wachten tot ze naar binnen mogen, bij de ingang van de winkels staan portiers die mensen in en uit laten, 1 eruit is 1 erin, vraag me af of alles werkelijk zo goedkoop is staat overal 30% tot 50% korting op de ramen maar ga echt niet in de rij om ergens naar binnen te mogen.

Na een tijdje onderweg te zijn komen wij uit in Chinatown en hebben we toch wel zin in een bakje koffie, opzoek dus naar onze Starbucks, helaas nergens te vinden tot we een bekend logo zien, maar nee lijkt erop maar blijkt TOM N TOMS te zijn, toch maar naar binnen, echt een copy van Starbucks, gewoon Lachu, de kleuren en de inrichting, alles gekopieerd. De koffie was goed en ook een specialiteit van het huis erbij genomen, Honey butter bread, volgens de medewerker erg lekker als je van zoet houd, nou bij ons noemen wij dat gewoon een calorieën bom, maar was inderdaad heel erg lekker.

Uiteindelijk via Chinatown door Darling park naar the Rocks en eindbestemming de Harbour Bridge. Er is ontzettend veel te zien en Sydney is een leuke en gezellige stad, soms doet het een beetje denken aan New York, met de mooie parken en de oude gebouwen tussen de nieuwe wolkenkrabbers, de mensen zijn gemoedelijk en er is genoeg te doen en te zien, voor ieder wat wils.
Wij hebben onze Km vandaag wel weer afgelegd en gaan in de avond weer met de Ferry camperwaarts, helaas zit Sydney er weer op en gaan we morgenochtend beginnen aan onze camperreis hier in Ozzie.

1. Martine van der Linden:
    27 december 2012
    voor een goed bakje koffie zoek een zarraffa op.
    mmmmmmmmm
    white choclate mocha :)