De Hongkong citytour

29 november 2012 - Hong Kong Island, China

Na ons ontbijt zijn we naar de pickupspot gewandeld. Mooi op tijd dus konden we nog even chillen. Exact om 09:00u meldde de gids zich, vlug nog even naar de wc en dan kan de tour starten, maar eerst nog een extra pickup en dan begint het echt. Via de tunnel naar Hongkong Island waar we natuurlijk eerst op een lokale markt gedumpt worden. Na een half uurtje gaan we verder naar Aberdeen waar we naar de boatpeople gaan. Deze mensen leven in de haven op hun bootje in plaats van de duiventillen(wolkenkrabbers) die je overal om je heen ziet. Een duiventil kan zomaar 10.000 mensen huizen. Met 6 man op 18m2 bizar.

De tour voert ons uiteraard ook langs een factorystore (lees dure juweliers winkel). Uiteraard hebben de engels in onze groep zich weer flink laten afzetten, want wie koopt er nu een horloge afgezet met (echte) diamanten voor de prijs van HK$ 200,00. Zij zijn er blij mee, dus wij ook. Na dit verplichte tussenstopje gaan we naar "The Peak". We hebben redelijk mazzel, op de weg naar boven werd het weer steeds beter. We hebben redelijk zicht en zien Mainland Hongkong liggen.

Na weer terug gebracht te zijn naar het startpunt zetten we zelf de tour voort via de Boulevard  of Stars, waar we de sterren vinden van Jet Lee, Jackie Chan en uiteraard Bruce Lee. Behalve de sterren vinden we ook weer de regen, but no problem we hebben voor HK$ 25,00 (€ 2,50) een paraplu gekocht op de markt vanochtend.

We besluiten terug te keren naar het hotel, onderweg komen we diverse gevaarlijk winkels tegen. Waar we met een grote boog omheen lopen, maar dan valt Peet haar oog op een reclamebord van een golfwinkel op 2 hoog achter. We besluiten te gaan kijken, dus hup via een klein deurtje een zeer smalle roltrap op. Boven gekomen belanden we op een kantoor met zeer luxe bureau's en duur kijkende Chinezen. Via sluip door kruip door vinden we achter in het gebouw een ruim opgezette golfshop. Na wat gekocht te hebben duik er nog een personeelslid op die geinteresseerd is in waar we vandaan komen. Na wat geklets, blijkt ze de eigenaar van de shop te zijn en vraagt of we eens met haar willen golfen. We wisselen gegevens uit en jawel voor we terug zijn in het hotel heeft Shirley al contact gehad met de golfbaan. Als we op de weg terug weer in Hongkong zijn kunnen we daar samen met haar terecht. We zijn benieuwd, to be continued.