Niagara Fall

15 december 2012 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Deze ochtend worden we wakker gemaakt door vogels, de een fluit nog harder dan de ander. Het is een beetje fris dus we doen een lange broek aan en rijden naar Curio Bay, een locatie waar we pinguïns en eventueel een dolfijn hopen te spotten. We nemen niet de coastle road, want we mogen met de camper niet over gravelroads rijden. We gebruiken de navigatie niet, want we hebben een prima kaartlezer. Onze PeePee zorgt dat we eerst langs de NZ Niagara Falls komen en nemen een kijkje, want dat willen we natuurlijk niet missen. Later komen we aan op de parkeerplaats nabij Curio Bay, het is nogal druk dus parkeer buiten de vakken. We lopen naar beneden en zien 0,0 pinguïns dus klimmen we over de rotsen naar daar waar de meeste mensen zijn met de hoop dat daar dus ook de pinguïns zitten. Maar helaas geen pinguïns te bekennen dus maken we wat kiekjes van het natuurgeweld dat tegen de rotsen omhoog klotst. Huizenhoge golven worden omhooggestuwd tegen de verticale rotswand waar we op staan, maak toch maar even een stapje terug als er weer een golf komt binnen zeilen. Peet heeft het net niet op video vast weten te leggen. We lopen terug en ja hoor 1 hele pinguïn die vanuit het water zich een weg baant naar de bossages in de duinen, wij zien het te laat dus hebben alleen maar veraf foto's.

We besluiten niet het braafste jongetje uit de klas te zijn en nemen terug wel de Coastle road, die ons langs Slope Point voert het zuidelijkste puntje van het Zuider eiland en ons uiteindelijk brengt naar Waipapa Point. Op Waipapa Point staat een leuke vuurtoren waar we ook beneden op het strand een zeeleeuw aantreffen, languit ligt hij te zonnen. We besluiten van hieruit naar Bluff te rijden over de binnen doorwegen, onze PeePee ingesteld en gas erop. We rijden tot aan Lookout Point maar er valt niet veel te zien, terug naar Invercargill om boodschappen te doen. Hellup alles is al dicht hier, toch maar even de echte navigatie aan en een Pack'nSave in getypt en die zit op 1,8km. Snel er naartoe voor die ook dicht gaat want het is al 17:24u. We parkeren en Peet navigeert haar weg snel naar de voordeur en roept dan "deze is tot 22:00u open". No problem, dus rustig boodschappen doen en dan terug naar de campsite.

1. Henk:
    15 december 2012
    Hoi luitjes,

nog jaguars gespot?
    Invercargill stond bekend als de stad met de hoogste concentratie jaguars
  2. PeeJee:
    16 december 2012
    Geen jaguars gespot, Henk. Het bruisende centrum was al gesloten toen we het centrum binnen reden.